Zajímáte se o SEO, ale nechcete hned investovat do drahých nástrojů? Dobrá zpráva – existuje řada kvalitních SEO nástrojů zdarma, které vám pomohou analyzovat, zlepšovat a sledovat výkonnost vašeho webu ve vyhledávačích. Ať už jste začátečník, nebo zkušený SEO expert, tyto nástroje vám pomohou lépe porozumět vašim datům a optimalizovat web bez nákladů.

1. Google Search Console

Základní a nepostradatelný nástroj od Googlu. Pomáhá sledovat výkon webu ve výsledcích vyhledávání, identifikovat chyby, zlepšovat indexaci a analyzovat klíčová slova, na která se váš web zobrazuje.

Tip: Sledujte report „Výkon“ pro identifikaci nejčastějších dotazů a optimalizujte své stránky právě na ně.

2. Google Analytics 4

I když nejde přímo o SEO nástroj, poskytuje klíčové informace o tom, odkud návštěvníci přicházejí, jak se na webu chovají a kde web ztrácí návštěvnost. Pomáhá také odhalit nejvýkonnější stránky.

3. Ubersuggest (v omezené verzi zdarma)

Často využívám a doporučuji nástroj od Neila Patela, který nabízí základní analýzu klíčových slov, konkurence a zpětných odkazů. V bezplatné verzi je limitován, ale pro základní přehled bohatě stačí.

4. Ahrefs Webmaster Tools

Bezplatná verze jednoho z nejvýkonnějších SEO nástrojů. Po ověření webu získáte přístup k analýze zpětných odkazů, technickému SEO auditu a dalším důležitým metrikám.

5. SKLIK (návrh klíčových slov)

I když je Sklik primárně reklamní systém od Seznam.cz, nabízí také zajímavé možnosti pro SEO. Díky Návrhu klíčových slov ve Skliku můžete zdarma zjistit, jaká slova a fráze lidé vyhledávají na Seznamu – což je užitečné zejména pro weby zaměřené na český trh. Tento nástroj vám ukáže objemy hledanosti i návrhy relevantních dotazů, které pak můžete využít při optimalizaci obsahu.

Tip: Neomezujte se jen na Google – pokud vaši cílovou skupinu tvoří i konzervativnější uživatelé internetu, Seznam může být klíčový zdroj návštěvnosti.

6. Google Trends

Google Trends je bezplatný nástroj, který vám ukáže, jak se v čase mění zájem o konkrétní klíčová slova. Můžete srovnávat více dotazů, sledovat sezónnost a trendy v jednotlivých regionech nebo zjistit, která témata právě „letí“. Je to ideální pomocník při plánování obsahu, optimalizaci blogových článků nebo tvorbě kampaní na aktuální témata.

Tip: Hledejte žhavé trendy – tedy dotazy s prudkým nárůstem hledanosti. Můžete díky nim vytvořit obsah, který zaujme dříve, než ho objeví konkurence.

7. Senuto (v omezené verzi zdarma)

Senuto je původně polský SEO nástroj, který se rozšířil i do Česka. Nabízí analýzu viditelnosti webu, sledování pozic ve vyhledávačích, návrhy klíčových slov a konkurence. V bezplatné verzi sice nabízí omezené množství dat, ale i tak se skvěle hodí pro rychlou orientaci a porovnání konkurentů. Pokud pracujete na českém nebo polském trhu, Senuto může být cenným pomocníkem při plánování strategie.

Tip: Zaregistrujte se a využijte bezplatný přístup k některým funkcím – ideální pro úvodní analýzu vlastního webu nebo nápady na nové články.

SEO nástroje zdarma jsou skvělým odrazovým můstkem pro analýzu a zlepšování webu. Pokud se rozhodnete SEO posunout na vyšší úroveň, můžete později investovat do placených verzí – ale začít můžete ihned, bez nákladů.

Tip od SEO konzultanta: Kombinujte více nástrojů – žádný z nich není všemocný, ale dohromady vám poskytnou komplexní pohled na váš web.

Chcete pomoc s analýzou vašeho webu a návrhem strategie? Ozvěte se nám – jako SEO agentura s tradicí od roku 2006 vám rádi pomůžeme růst.

Mohlo by vás zajímat