Právě se nacházíte: Úvod / / AdWords
AdWords – PPC program společnosti Google; platíte pouze za kliknutí, odtud je i název Pay Per Click (PPC) angl. platba za proklik; je to efektivní způsob cílené reklamy ve vyhledávačích, neboť inzerát se zobrazí pouze při hledání klíčových slov zadaných k danému inzerátu; během chvíle snadno získáte návštěvníky na konkurenční klíčová slova;Zviditelníte se uživatelům, kteří se zajímají o váš obor podnikání a získáte nové potenciální zákazníky.
SEO
Alexa rank – Alexa je internetový vyhledávač. Alexa Rank je hodnocení domény na základě sledování návštěvnosti jednotlivých stránek uživateli, jež mají nainstalovaný speciální Alexa toolbar. Čím více se takových uživatelů podívá na váš web, tím menší budete mít rank. Hodnoty se pohybují v rozmezí 10,000,000 – 1 a čím je hodnota vašeho Alexa ranku vyšší, tím je postavení vašich stránek horší. Velmi se diskutuje nad reprezentativností Alexa ranku, především z důvodu geografického rozložení uživatelů s instalovanou lištou. Jejich koncentrace bude nerovnoměrná a v USA bude výrazně vyšší než např. v Evropě.
Algoritmus vyhledávače – složitý systém hodnocení relevantnosti a popularity indexovaných internetových stránek k hledanému dotazu, na základě kterého jsou nalezené stránky řazeny ve výsledcích hledání. Každý vyhledávač má svůj algoritmus, který se často mění, neboť snahou vyhledávačů je podávat co nejpřesnější a nejrelevantnější výsledky vztažené k hledanému dotazu. Základem optimalizace pro vyhledávače (SEO) je tyto algoritmy co nejlépe poznat a využít při optimalizovaní stránek pro vyhledávače.
Alt text – alternativní text (alt text) popisuje obsah obrázku a objevuje se jako jeho alternativa v případě, že se obrázek z jakéholi důvodu nezobrazí (textový prohlížeč, zakázané zobrazování obrázků apod.). V prohlížečích se zobrazuje v malém okně po najetí kurzoru na obrázek. Alt text umožňuje robotům identifikovat obsah obrázku, neboť ten roboti neumějí rozpoznat.
Alternativní text by měl být stručný, přitom však dostatečně popisný.
text odkazu neboli viditelná část hypertextového odkazu, který je podtržený a odkazuje na jinou stránku. V textu odkazu by mělo být výstižně uvedeno, kam daný odkaz vede, případně, co se stane po kliknutí na něj. Neurčité texty typu "Klikněte zde" výrazně snižují míru kliknutí. Klíčová slova obsažená v anchor textu významným způsobem zvyšují hodnocení dané stránky vyhledávači a tím i její pozici ve výsledcích hledání.
Black hat SEO – "černé" neboli nekalé techniky SEO, např. link farms, doorway, neviditelný text, cloaking a další. Snaží se většinou krátkodobě zvýšit podvodně PageRank webu a dostat se tak neoprávněne na vyšší pozice ve vyhledávání. Internetové vyhledávače tyto metody považují za SPAM a takovéto stránky mohou penalizovat.
Opakem black hat SEO je white hat SEO.
Bridge page = doorway page – nekálá black hat technika sloužící k oklamání vyhledávačů. Jde o vstupní stránku pouze pro ně. Neobsahující žádné hodnotné informace a jen automaticky odkazuje na stránku jinou. Tato stránka je vysoce optimalizovaná, obsahuje bohatě zastoupená klíčová slova s cílem zvýšit hodnocení a pozice ve vyhledávači. Ty však tyto techniky nemají v oblibě a za jejich využití hrozí penalizace webových stránek.
Cloaking – je vytváření speciálních stránek pro vyhledávací roboty. Jde o nekalou techniku, která nabízí robotům vyhledávačů/crawlerům odlišný obsah webových stránek než návštěvníkům. Cílem je tedy ovlivnit výsledky vyhledávání. Tato praktika patří mezi zakázané, po odhalení jsou dané webové stránky penalizovány.
Copywriting – psaní textů k propagaci značky, firmu, služby či produktů. Cílem copywritingu je proměnit návštěvníka v zákazníka. Správný copywriting se zaměřuje nejen na zákazníka a jeho potřeby, ale také ctí SEO techniky a pomocí vhodného umístění klíčových slov v textu pomáhá zlepšit hodnocení webových stránek vyhledávači a zlepšuje jejich pozice ve výsledcích hledání.
- Další informace najdete v blogu.
- Profesionální copywriting
Digger – uživatel služby Digg.com. Registrovaní uživatelé přidávají na web odkazy na zajímavé články na internetu. Nejlépe hodnocené stránky/články se dostávají na vyšší pozice a mohou se dostat až na hlavní stránku dané kategorie. Tento efekt může dlouhodobě zvýšit PageRank stránek se zajímavým obsahem.
DMOZ – ODP- Open Directory Project – jde o největší lidmi budovaný adresář odkazů. Odkazy jsou ručně vkládány dobrovolnými editory z celého světa. Katalog je nekomerční a editoři se snaží zařazovat je kvalitní a informačně hodnotné stránky. Zařazení do tohoto katalogu má význam předvším proto, že Google používá data DMOZ pro svůj katalog.
Doorway page – technika black hat sloužící k oklamání vyhledávačů. Jde o vysoce optimalizovanou vstupní stránku, určenou pouze vyhledávačům. V prohlížečích se nezobrazuje, neboť návštěvníky přesměrovává na jinou stránku. Tato stránka s cílem zlepšit pozice ve vyhledávačích obsahuje velké množství klíčových slov. Vyhledávače však tyto techniky nemají v oblibě a za jejich využití hrozí penalizace webových stránek.
Freshbot – je speciální Google robot/crawler, jež indexuje stránky, které jsou často aktualizované (redakční portály, blogy, diskusní fóra…). Pokud chcete na své stránky nalákat Freshbot, musíte je často aktualizovat, jakmile jej přilákáte a s aktualizací přestanete, Freshbot vás přestane navštěvovat.
Google AdSense - systém kontextové reklamy společnosti Google. V obsahu registrovaných stránek se obrazuje reklama na klíčová slova, relevantní obsahu stránek. Na webových stánkách se mohou zobrazovat jak textové tak i obrazové reklamy. O zisk se společnost Google dělí s provozovateli stránek, vyděláváte tedy při každém kliknutí na zobrazovanou reklamu.
Google Analytics – je služba pro měření statistik návštěvnosti internetových stránek. Pomůže Vám zjistit, které marketingové iniciativy jsou efektivní a jak jsou vaše stránky používány uživateli, odkud návštěvníci přicházejí, přes jaká klíčová slova, na jaké stránky. Na základě těchto informací můžete zlepšit design i obchodní účinnost svých stránek. Přitáhnete tak cílené klienty a můžete zvýšit své zisky.
- Google Analytics
- Profesionální analýza návštěvnosti odhalí vaše slabiny.
Google bomba – jde o způsob zneužití internetového vyhledávače, kdy na stránku odkazuje mnoho jiných stránek textovým odkazem, jenž nesouvisí s obsahem cílové stránky. Díky algoritmům vyhledávačů, se pak tato stránka zobrazila na předních místech ve výsledcích hledání na klíčové slovo z textu odkazů vedoucích na ni. Tím docházelo k úmyslému poškození či diskreditace dané stránky. Podle oficiálního vyjádření Official Google Webmaster Central Blog byl algoritmus vyhledávače upraven a tento jev již minulostí.
Hledej miserable failure či veký bratr
Google Toolbar PageRank – GTPR – PageRank stránky podle společnosti Google. Jde o hodnotu od 0 do 10, která se zobrazuje na Google Toolbar, a která je odvozena od skutečného PageRanku, který není veřejný. Smyslem tohoto ranku je především ukázst, jak je stránka důvěryhodná z pohledu vyhledávače Google.
H1 tag - HTML značka pro hlavní nadpis stránky; na každé stránce by měla být jen jednou; měla by shrnovat obsah dané stránky; je důležitým faktorem z hlediska SEO.
H2 tag - HTML značka pro podnadpis; v delším textu by podnadpisy měly tvořit kostru článku; opticky rozdělují dlouhý text a vyjadřují hlavní myšlenku jednotlivých bloků textu. Může být použít na stránce vícekrát
H3 tag - podnadpis třetí úrovně; lze jej použít jako napis tabulek či seznamů s odrážkami apod
Hustota klíčových slov – podíl četnosti klíčových slov a frází k celkovému počtu slov textového obsahu stránky. Uvádí se v procentech a z pohledu SEO by se doporučovaná hodnota měla pohybovat od 3 do 10%, neboť jedním z faktorů, podle kterých internetové vyhledávače určují relevanci stránky je právě hustota klíčových slov.
In-bound links = IBL = backlink = zpětný odkaz – zpětný odkaz, doslova „příchozí odkaz“;odkaz, který míří na internetovou stránku z jiné stránky. Zpětné odkazy přivádějí na váš web nové návštěvníky, zvyšují viditelnost webu a pro roboty jsou měřítkem oblíbenosti dané stránky. Jsou důležitou součástí optimalizace pro vyhledávače SEO.
Indexer = robot = bot = crawler = spider - jiný výraz pro robota, což je automatizovaný program, který je součástí vyhledávače, prozkoumává internetové stránky, prochází jejich odkazy, shromažďuje jejich textový obsah a vše ukládá do databáze. Roboti pravidelně procházejí internet a aktualizují své databáze internetových stránek.
Indexovací robot = crawler = bot = spider – program internetového vyhledávače, který prochází internet, zkoumá jednotlivé stránky a vše zaznamenává do databáze.
JyxoRank – obdoba PageRanku; hodnocení popularity stránek prohlížečem Jyxo.cz; měří se na základě množstvím a kvality zpětných odkazů. JyxoRank má hodnoty od 0 do 220 a je denně aktualizován.
KEI = Keyword Effectiveness Index- podíl hledání slova či výrazu k počtu nalezených odkazů. Vyšší hodnota KEI naznačuje větší vhodnost slova pro optimalizaci. KEI říká, jak je dané slovo vhodné pro SEO.
Keyword prominence – pozice klíčových slov; udává, jak vysoko na internetové stránce se slovo objevuje, ve zdrojovém kódu. Důležité je, aby klíčová slova byla na začátku stránky.
Keyword stuffing – přílišné používání klíčových slov je považováno za black hat SEO praktiku. Vyhledávače mohou stránky s podezřele velkou hustotou klíčových slov úplně vyřadit z indexu. V češtině se tomuto jevu také říká „tapetování klíčovými slovy“.
Klíčová slova = Keywords – klíčové slovo či fráze je hledaný výraz ve vyhledávači, v jehož výsledcích hledání se chceme umístit na předních pozicích. Výběr klíčových slov je alfou a omegou optimalizace pro vyhledávače. Přivádí cílenou návštěvnost na webové stránky a správně zvolená klíčová slova jsou základem obchodní úspěšnosti webu.
Profesionální analýza klíčových slov pro váš web. Zajistěte si cílenou návštěvnost.
Komentářový spam = diskusní spam – jde o psaní komentářů do blogů či příspěvků do diskusních fór za účelem vkládání nerelevantních a nevyžádaných zpětných odkazů. Účelem komentářového spamu je link building.
Kontextová navigace – doplňuje hlavní navigaci a propojuje příbuzné stránky textovými odkazy. Většinou jde o odkazy přímo v textu či o odkazy na související stránky, kategorie či příbuzné výrobky umístěné v patičce či po stranách. Cílem je tvorba interních zpětných odkazů, které hrají významnou roli při otpimalizaci stránek pro vyhledávače.
Link Authority – přenášení PageRanku mezi stránkami webu. Pokud stránka odkazuje na jinou stránku stejného webu, přenáší se z původní stránky na stránku odkazovanou i část PageRanku. Čím více odkazů z odkazující stránky vede, tím více přenášený PageRank klesá (dělí se) a odkazované stránky jsou tak pro vyhledávače méně významné. Je tedy důležité správně strukturovat především interní navigaci, aby se PageRank předával významným stránkám.
Link building – budování zpětných odkazů. Zpětné odkazy z jiných webů, přivádějí nové uživatele na vaše stránky a zlepšují jejich pozice ve vyhledávačích, neboť zvyšují odkazovou popularitu vašeho webu.
Stejně tak i vy můžete umístit na svých stránkách zpětné odkazy na jiné weby.
- Další informace o linkbuildingu si můžete přečíst v blogu.
- Profesionální služby v oblasti linkbuildingu
Link farm = farma odkazů – podvodná technika, při níž je navzájem prolinkováno velké množství internetových stránek, za účelem zvýšení počtu zpětných odkazů. Tato metoda patří mezi black hat SEO, což je důvodem penalizace.
Link farmy bývají často umístěny na doménách třetího řádu. Když je vyhledávače objeví a penalizují, majitel je jednoduše zruší.
Link Popularity = odkazová popularita – množství a kvalita zpětných odkazů (odkazů, které vedou na stránky z cizích domén). Vyhledávače tím hodnotí popularitu stránek, neboť předpokládají, že na kvalitní stránky povede více externích zpětných odkazů.
Long tail = dlouhý ocas – víceslovná spojení hledaná ve vyhledávačích. Nejsou tak často hledaná, mají menší konkurenci, avšak v celkovém souhrnu mohou být zdrojem vyšší návštěvnosti než nejfrekventovanější obecná slova s mnohem vyšší konkurencí.
Přivádějí cílenou návštěvnost, kde je mnohem vyšší procento uskutečněných objednávek.
Např. velké podniky vyrábí velké množství produktů, avšak součet produktů malých a středních firem je ještě větší a tvoří většinu produktů na trhu.
Long tail keywords – málo vyhledávaná víceslovná klíčová slova, jejichž celkový objem však může tvořit většinu návštěvnosti webu - až 80%. Lidé, kteří přijdou na web přes takováto klíčová slova nakoupí mnohem častěji, než lidé, hledající obecný termín.
Navigational query – navigační dotazy používají uživatelé webu, pokud hledají nějakou konkrétní stránku, jen si nepamatují její přesnou adresu. Tedy zadají „seo expert“, když chtějí nalézt stránku www.seo-expert.cz. Navigační dotazy používají i SEO specialisté při vyhodnocování různých systémů. Tento typ dotazů totiž většinou má pouze jedinou správnou odpověď a je snadné zjistit, zda systém správně odpověděl či nikoliv.
Nepřímý link building – nepřímé posilování váhy zpětných odkazů; odkazy vedoucí na stránku A jsou nepřímým odkazem na stránku B na kterou vede odkaz ze stránky A. Efekt vychází z principu odkazové popularity. Nepřímý link building sice nezvyšuje počet zpětných odkazů, předává však odkazovaným stránkám část PageRanku stránek, jež na ně odkazují.
Off-page faktory: prvky, které nejsou součástí internetové stránky, nelze je tedy jednoduše měnit či ovlivnit na webu či dané stránce. Patří sem především zpětné odkazy, PageRank, sRank, stáří domény apod.
Tyto faktory nesouvisí s obsahem dané stránky.
On-page faktory: prvky, ovlivňující hodnocení (ranking) stránky, které jsou jejich přímou součástí. Lze je tedy jednoduše měnit na stránce samotné. Patří sem především titulek stránky, text, nadpisy, navigace…
Tyto faktory přímo souvisí s obsahem stránky.
Outbound Link = Odchozí odkaz – odkaz na internetových stránkách směřující na jiné stránky. Množství a váha odkazů vedoucích na danou stránku ovlivňuje její hodnocení vyhledávači. Je významným prvkem SEO - optimalizace pro vyhledávače.
PageRank = PR – hodnota, která je internetovými vyhledávači (Google, Seznam, Jyxo) přiřazena každé jimi zaindexované stránce. Vyjadřuje významnost a kvalitu stránek. Hodnota PageRank stránky vychází z počtu a kvality zpětných odkazů na tuto stránku. Jednoduše řečeno, udává popularitu webové stránky.
Ranking factors – jde o faktory ovlivňující hodnocení internetových stránek z hlediska významnosti vůči danému klíčovému slovu či výrazu. Internetové vyhledávače na základě těchto faktorů hodnotí kvalitu stránek.
Referrer – adresa odkazující stránky vedoucí na váš web či adresa stránky z níž návštěvník na váš web přišel.
Relevantnost – relevantnost stanovuje důležitost výsledků vyhledávání vzhledem k zadanému dotazu uživatele. Relevantnost webu, na který odkazují mnohé cizí a kvalitní weby bude vyšší než relevantnost webu neznámého.
Sandbox (pískoviště) - je to jakési zkušební období nově registrovaných stránek, kdy vyhledávač ví o dané internetové stránce, zaindexuje však jen úvodní stránku webu a umístí ji poměrně vysoko. Pokud však během těchto několika dní nezíská kvalitní zpětné odkazy, pošle ji na naopak hluboko dolů a další stránky webu zatím neindexuje. Sandbox může trvat až několik měsíců a jedná se o jakousi obranu proti SEO podvodům.
SEO = Search Engine Optimization; optimalizace pro vyhledávače. Jde o techniky a postupy, které mají upravit internetové stránky tak, aby se umisťovaly na co nejlepším místě v internetových vyhledávačích. Kladným důsledkem SEO je také vyšší návštěvnost a zisky.
- Přečtěte si SEO články v blogu
- Profesionální služby pro Váš web
- SEO audit
- SEO analýza
- Kompletní správa SEO
Proč se dělá SEO optimalizace pro vyhledávače
Toužíte mít ve Vašem podnikání úspěch? Potom potřebujete mít především úspěch na internetu! V dnešní době probíhají v podstatě všechny obchody tak či onak přes internet, a proto zde musíte být vidět! Jak toho docílit? O Vašem úspěchu rozhodují tzv. pozice ve vyhledávačích, a tyto pozice lze s maximální účinností ovlivnit prostřednictvím SEO optimalizace. V čem tento unikátní soubor mimořádně efektivních nástrojů spočívá? Poznejte skvělé šance, které SEO přináší!
SEO optimalizace aneb pozice rozhodují o všem
Je to jednoduché. Představte si sami sebe, jak vyhledáváte na internetu konkrétní zboží nebo službu či informace o nich. Zadáte do vyhledávače (Seznam, Google aj.) klíčové slovo či několik slov, a v okamžiku, kdy Vám vyhledávač nabídne desítky či stovky odkazů na mnoha stranách, si vyberete - kterýpak? První, druhý či pátý, ale určitě ne ten na čtyřsté padesáté osmé pozici ze strany patnáct. SEO optimalizace je soubor účinných nástrojů, které Vám a Vaší firmě zaručí, že budete se svou nabídkou na těch nejvyšších pozicích na prvních stránkách. Spolehněte se na SEO a optimalizaci!
SEO optimalizace znamená přeskočit konkurenci
Nejedná se o žádnou slovní hříčku ani nadsázku – SEO optimalizace opravdu znamená přeskočit ostatní v pozicích (pořadí) ve vyhledávačích. Proto si prozíravý obchodník rozhodně včas zajistí, aby právě on a jeho firma využívala odborně realizovaný SEO servis a optimalizaci stránek. Díky sofistikovanému systému tzv. zpětných odkazů, analýzy a rozmístění klíčových slov a celého komplexu dalších odborných aktivit Vám rádi přivedeme nové klienty na Váš web!
SEO optimalizace od těch nejlepších
Sehraný tým expertů ze společnosti SEO Expert Vám dokáže optimalizovat Vaše webové stránky, které Vám samozřejmě také dle Vašeho přání vytvoří či zdokonalí tak skvěle, že Vám bude konkurence závidět. A hlavně, přivede na Váš web takové množství nových zákazníků, o kterém by se Vám bez SEO optimalizace ani nesnilo. Kontaktujte nás a my Vám rádi řekneme víc!
SEO spam – jde o black hat SEO metody, jejichž cílem je uměle navýšit rating internetové stránky. Mezi tyto metody můžeme počítat například vkládání textu do kódu stránky tak, aby byl viditelný pouze robotům a nikoli uživatelům, či například tapetování klíčovými slovy nebo zapojení stránek do linkfarem.
Skrytý obsah – patří mezi podvodné techniky; jde o text, jenž je naformátován pomocí CSS stylů tak, aby byl viditelný pouze robotům vyhledávačů, kteři jej mají zaindexovat. Samotní uživatelé jej ve svém prohlížeči nevidí. Skrytý obsah obvykle zahrnuje velké množství klíčových slov či výrazů.
SMO – Social media Optimization – optimalizace prostřednictvím komunitních webů; jedna z marketingových metod, jejíž cílem je propagovat stránky v sociálních médiích a prostřednictvím komunitních webů. Z českých a slovenských sem patří linkuj.cz, jagg.cz či vybrali.sk. Mezi zahraniční komunitní weby patří del.i.cio.us nebo digg.com.
Snippet – úryvek textu internetové stránky, který se objeví jako popisek nalezeného odkazu na stránce s výsledky vyhledávání (SERP). Snippet má vliv na SEO, může podstatně ovlivnit míru prokliku CTR odkazu.
S-rank - Seznam Rank: celočíselná hodnota od 0 do 100, charakterizující hodnocení vašeho webu vyhledávačem Seznam.cz. Jeho přesná konstrukce není známa, nicméně se předpokládá, že je podobná ukazateli PageRank. sRank by měl být ovlivnitelný tvarem URL, zpětnými odkazy a odkazy na tematicky související stránky.
Stop words – jde o slova, která jsou ignorována internetovými vyhledávači. Jde o slova bez vlastního obsahu, např. spojky či předložky.
Tapetování katalogů – jde o black hat SEO techniku, při níž jsou do katalogů vkládány odkazy na množství podstránek webu nebo registrace stejných stránek pod jinými doménami.
Title tag - neboli HTML značka titulku stránky. Je umístěna v hlavičce HTML kódu a zobrazuje se jako nadpis nalezeného odkazu na stránkách s výsledky vyhledání v internetových vyhledávačích.
Trust rank – jde o ukazatel důvěryhodnosti internetových stránek. Tento pojem zavedla společnost Yahoo. Cílem tohoto měření důvěryhodnosti je rozlišit přínosné stránky a spam.
White hat – SEO metoda, která používá přirozený, korektní způsob optimalizace pro vyhledávače, tedy bez rizika penalizace. Jde o opak black hat SEO metod, po které internetové vyhledávače webové stránky penalizují či vyřazují ze svých indexů.
Zpětný odkaz = Backlink - internetový odkaz/link směrující na váš web z jiných internetových stránek. Kvalitní zpětné odkazy jsou brány pozitivně ze strany internetových vyhledávačů, tedy čím více máte zpětných odkazů, tím je váš web kvalitnější a přínosnější. Velké množství kvalitních odkazů je jedním z prostředků optimalizace pro vyhledávače.
- Přečtěte si články o linkbuildingu v blogu
- Profesionální budování zpětných odkazů pro Váš web.
Nejprve si řekněme, co SEO vlastně je a v čem je jeho význam. SEO v angličtině znamená „Search Engie Optimization“ Do Češtiny přeloženo, optimalizace pro vyhledávače“. To znamená, že se na Vašich webových stránkách, e-shopech a portálech dělají takové práce, které pomáhají vyhledávačům nabízet právě ty Vaše stránky právě té Vaší cílové skupině uživatelů.
Tyto SEO práce se dělají z toho důvodu, aby se ony Vaše stránky zobrazovaly v seznamu vyhledávače na tom místě, kde je uživatelé budou hledat a to je na začátku seznamu, který vyhledávač vypíše po zadání dotazu. Uživatelé hledají pomocí zadávání klíčových slov a frází, tyto odesílají do vyhledávače. Vyhledávač uživatelům vypisuje ve svém seznamu hledání v určitém pořadí stránky, které odpovídají uživatelovu dotazu.
Chcete-li se dozvědět více, jak dobře umístit Vaše stránky ve vyhledávačích, kontaktujte nás.
A zde se dostáváme k jádru věci.
Význam SEO je neoddiskutovatelný
Dokud bude valná většina uživatelů používat pro svůj pohyb po internetu vyhledávačů, je význam SEO neoddiskutovatelný. Protože ať už máte e-shop, web, nebo portál potřebujete, aby je navštěvovalo co nejvíce uživatelů. Především těch, na které je cílen. SEO Vám umožňuje, pomoci Vašim stránkám tak, aby byly to první, nač uživatelé narazí, to první, co jim vyhledávač nabídne.
A to se musí umět, jsou k tomu třeba odborné znalosti, které dokážou dostat Vaše stránky na přední místa ve vyhledávačích. Tedy tam, kde je 90% uživatelů. Z těchto bude samozřejmě plynout Váš úspěch, Váš zisk. V tom je význam SEO.
Čím podpoříte SEO Vašich stránek?
Význam SEO je vlastně ve všem, co je s webem, e-shopem, nebo portálem spojeno. Obecně se dá říci, že co je dobré pro lidi, je dobré i pro vyhledávače. Avšak vyhledávače prochází nejen zdrojový kód a technické informace, které jsou běžným uživatelům skryty, ale mnoho dalších SEO parametrů na Vašich stránkách od textů počínaje až po interní odkazy. Dalšími důležitými parametry jsou parametry mimo Vaše stránky, například relevantní zpětné odkazy mimo Vaše stránky a tak dále a tak dále.
SEO začíná již při vývoji stránek a vše by tomu mělo být uzpůsobeno. Velmi důležitá je analýza klíčových slov. Je třeba vědět, jakými frázemi uživatelé hledají právě ten Váš produkt a samozřejmě analýza internetových stránek. Další práce pak na to navazují:
- Copywriting
- Budování zpětných odkazů
- Registrace do katalogů
- Použitelnost webu
- A mnoho dalšího…
Kontaktujte nás, pomůžeme Vašemu webu vydělávat a růst.
Význam SEO a trpělivost uživatelů
Jsou to spojené nádoby. Uživatelé u svých počítačů brouzdaje po internetu, mají takový ohromný výběr stránek s tématem, který hledají, že si mohou dovolit přeskakovat z jednoho na druhé. Jakmile je něco zklame, okamžitě odchází. Pokud je něco zaujme, už se nevěnují ničemu dalšímu. Rozhodují se v sekundách a někdy i mnohem rychleji. Tento kratičký čas je pro Vás klíčový.
A proto je více než důležité, zaujmout ve vyhledávači tu nejlepší pozici. Tedy co nejvýše v seznamu. Jakmile totiž tam uživatele něco zaujme, těžko se budou poohlížet dále, natož, aby šli na druhou, respektive třetí, či nějakou další stránku v seznamu, který jim vyhledávač nabídnul. Pokud tedy chcete na internetu opravdu uspět, je SEO pro Vás klíčovou věcí, na které vše stojí a padá.
Kontaktujte nás, budete mít úspěch na internetu.
Jaké služby Vám přináší SEO servis
Hledáte zaručený způsob, jak být úspěšný ve Vašem podnikání? K tomu dnes potřebujete jednoznačně úspěch na internetu, kde se v podstatě všechny obchody v té či oné podobě odehrávají. Klíčová otázka tedy zní, jak se na internetu s Vaší firmou zviditelnit. Zaručit Vám to může jedině SEO optimalizace, prováděná týmem na slovo vzatých expertů. Jaké služby Vám nabízí nejlepší tuzemští odborníci v této oblasti? Podívejte se na náš SEO servis, zvolte konkrétní službu nebo celý komplex aktivit a ukažte konkurenci záda!
SEO servis aneb Jak lze v šesti krocích přeskočit konkurenci
Pokud se spolehnete na respektovanou špičku tuzemského internetového marketingu, společnost SEO Expert, dostane se Vám opravdu komplexní péče na nejvyšší úrovni. SEO servis v podání respektovaných expertů vykazuje jednotlivé aktivity, z nichž každá představuje významný krok k překonání konkurence a získání nejvyšších pozic (tzn. čelného pořadí na prvních stránkách) v internetových vyhledávačích. Jakými konkrétními kroky Vám vyměříme rozběh k efektivnímu a elegantnímu přeskočení konkurence?
SEO servis od SEO Expert má skvělé výsledky
Profesionálně realizovaná SEO optimalizace představuje v internetovém marketingu a světové reklamě jeden z nejvíce efektivních nástrojů. Kdo se obrátí na skutečné profesionály, kteří každému poskytnou veškeré služby SEO na špičkové úrovni, má na rozdíl od konkurence úspěch opravdu garantován.
Jednotlivé služby v rámci SEO servisu, a samozřejmě balík těchto služeb v jediném celku, Vám zaručí, že budete vždy zaujímat ve vyhledávačích to nejlukrativnější pořadí a nejlákavější pozice. Být mezi prvními na Seznamu či Googlu se SEO Expert – to je Váš úspěch a náš cíl. Kontaktujte nás!
Jedná se o jeden z nejefektivnějších nástrojů internetového marketingu. Obvykle se v souvislosti s optimalizací hovoří o SEO (z angl. Search Engine Optimalization) nebo SEO optimalizaci. Profesionálně realizovaná optimalizace stránek garantuje umístění internetových stránek či obchodů na předních místech internetových vyhledávačů a katalogů (např. Seznam, Google, Yahoo!, Centrum apod.).
Důležitými dílčími či souvisejícími aktivitami optimalizace je budování zpětných odkazů a analýza klíčových slov, stejně jako copywriting. Profesionální společnosti zabývající se optimalizací provádějí SEO audit či SEO analýzu nebo také správu SEO.
Jedná se o patrně nejúčinnější nástroj internetového marketingu. Profesionální optimalizace stránek, někdy zvaná také SEO optimalizace či prostě SEO (z angl. Search Engine Optimalization) dokáže zajistit umístění internetových stránek či internetových obchodů na přední pozice výsledků vyhledávačů a katalogů (Seznam, Google, Centrum, Yahoo! apod.).
Optimalizace zvyšuje návštěvnost a obrat firem a činí webové stránky konkrétní společnosti velmi efektivními. Zahrnuje v sobě analýzu klíčových slov a budování zpětných odkazů, stejně jako copywriting. Specializované firmy provádějí efektivní SEO audit a SEO analýzu či správu SEO.
Použitelnost
A/B testing - porovnávací metoda testování účinnosti dvou (nebo i více) variant marketingových nástrojů; můžete testovat např. text, grafiku či jednotlivé prvky webových stránek, text inzerátů, verze reklamních emailů apod.; připravte několik variant testovaného vzorku, předložte je uživatelům a sledujte účinnost a výkon jednotlivých variant. Pro on-line testování lze použít Google Website Optimizer.
Cool URL / SEO URL: srozumitelné a lépe zapamatovatelné URL adresy, které obsahují klíčová slova a dosahují tak pozice ve vyhledávačích. Jsou zejména ve tvaru klíčových slov oddělených lomítky.
Např. http://domena.cz/kategorie/clanek
Deep content page – webová stránka, nacházející se hodně hluboko v navigační struktuře webu. Z pohledu internetových vyhledávačů jí může být přikládán nižší význam, bez ohledu na její obsah
Duplicitní obsah – na více různých URL se nachází stejný obsah. Snižuje to indexovatelnost webu, neboť vyhledávač si zvolí jednu z těchto stránek a ostatní neidexuje. Někdy navíc ignoruje i zpětné odkazy na ostatní varianty URL, což snižuje hodnocení a tím i pozici ve vyhladávačích. Duplicitní obsah také snižuje použitelnost stránek.
Informační architektura– je obor, jež se zabývá organizací informačních systémů. Informace je třeba třídit a strukturalizovat, aby byly přehledně a logicky členěné. Informační architektura se uplatňuje při návrhu struktury webových stránek a ovlivňuje jejich použitelnost.
Labeling – správné pojmenování nadpisů, odkazů, tlačítek, klíčových textů apod. Názvy by měly být jasné a popisné. Uživatel by měl předem vědět, co se stane, klikne-li na odkaz či tlačítko. Nepoužívejte nekonkrétní texty Více či Klikněte zde. Správný text odkazu či tlačítka může výrazně zvýšit míru kliknutí.
Správným pojmenováním se výrazně zvýší použitelnost internetových stránek.
Mental models (mentální modely) – modely, jež vysvětlují rozdíly v chápání určité situace dvěma stranami. V internetovém prostředí jde o stranu tvůrce a stranu uživatele. Výsledek pak ovlivňuje míru použitelnosti webových stránek. Prostředky pro zjištění použitelnosti webu jsou především uživatelské testování či analýza použitelnosti webu.
Perex – je krátký odstavec, který má uvést a upoutat pozornost na následující článek anebo naznačit, o čem článek bude. Měl by tedy obsahovat ty nejzajímavější informace, které zaujmou čtenáře a přinutí je číst dále. Často může být perexu zneužito k proklamování nudného či svým způsobem zbytečného textu. Dobře napsaný perex často rozhoduje, zda uživatel bude článek číst nebo odejde jinam.
Použitelnost – použitelnost se snaží, aby internetové stránky byly snadno a intuitivně ovládatelné a aby web byl přehledný a srozumitelný. Správná použitelnost webových stránek je důležitá pro jejich efektivitu. Pokud se uživatel ve vašich stránkách nevyzná a bude na nic bloudit, brzy odejde jinam a vy tak ztratíte potencionálního zákazníka.
Skladové hospodářství - Skladové hospodářství je určeno pro všechny firmy, které chtějí sledovat stav svých zásob a pohyb na skladových kartách.
Přístupnost
Kontrast a přístupnost– kontrast barev popředí a pozadí je důležitým prvkem přístupných stránek. Aby byl text čitelný i pro osoby se zrakovým postižením, musí mít dostatečný kontrast. Na pozadí nesmí být vzorek či obrázek,jenž by snižovat čitelnost textu.
Přístupnost stránek – udává, do jaké míry jsou internetové stránky přístupné uživatelům s různým druhem zdravotního či technického omezení. Pokud návštěvník přijde na webové stránky, které se mu zobrazí špatně nebo se nezobrazí vůbec, případně bude-li mít problém s čtením textu, brzy z těchto stránek odejde a už se nevrátí.
Webdesign
Banner – reklamní proužek zobrazující se na internetových stránkách; klikací banner se poprvé objevil v roce 1993; dnes je účinnost bannerů spíše brandová a slouží hlavně k podpoře značky.
První bannery byly statické obrázky (GIF, JPG), případně jednoduché animace (GIF). Dnešní bannery s výhodou využívají Flash animace, která umožňuje zobrazit více informací o nabízeném produktu či službě. Jejich největší nevýhodou je datová velikost, které omezuje možnosti jejich použití.
Rozměry webových bannerů jsou standardizované. Mezi nejpoužívanější patří:
- Full banner 468x60
- Skycraper 120x600
- Square 250x250
- Square button 125x125
- Micro button / Micro bar 88x31
Bitmapová grafika – neboli rastrová grafika je jedním ze způsobů, jak počítače zpracovávají obrazové informace. Bitmapa = rastr je síť barevných bodů (pixelů), které jsou poskládány do mřížky a vytvářejí celkový obrázek. Každý bod má definovánu barvu a jas. V určitém množství a jemnosti rastru začínají jednotlivé body opticky splývat v jeden obraz.
Design patterns (návrhové vzory) – standardizované návrhové vzory a modely pomocí kterých se řeší stejné situace a problémy při strukturování obsahu. Jsou tedy v daném kontextu nejvhodnějším řešením opakujících se problémů. Patterny se využívají v počítačové grafice a to jak v klasických, tak i ve webových aplikacích. Jde se řešení, které do značné míry eliminuje stále se opakující problémy při tvorbě typově podobných projektů. V žádném případě ale nejsou na překážku unikátní grafice.
Dynamické stránky – jsou vytvářeny na základě požadavku uživatele z dat v databázi umístěné na serveru. Jednoduše řečeno, webová aplikace (program) vloží do připravené šablony data (zboží, články) z databáze podle požadavku uživatele. Dynamické stránky tedy na rozdíl od stránek statických fyzicky neexistují na serveru. Na první pohled je poznáte podle obsažených znaků jako ?, =, &.
Mapa stránek (Sitemap) – jde o webovou stránku, která obsahuje odkazy na všechny stránky webu. Jde o jakýsi stromový zápis webu. Mapa webu je důležitá jak pro roboty vyhledávačů, kteří zde zjistí, jaké stránky se na vašem webu nacházejí a pod jakou adresou, tak i pro návštěvníky, jimž mapa webu nabídne alternativní možnost procházení webu a nalezení hledané informace.
Zlepší se tak indexovatelnost webu
Podcast – zvukový soubor dostupný na internetu. Podcast může být také seriál zvukových souborů, které na sebe navazují. Lze jej přehrávat v přenosných zařízeních či v počítači. Slovo Podcast vzniklo kombinací slov iPod a broadcasting.
Pop-under reklama - reklama zobrazující se v samostatném okně prohlížeče. Zobrazí se pod oknem s obsahovou stránkou a nedojde tak k jejímu překrytí. Uživatel tuto reklamu uvidí, až když zavře původní okno s obsahovou stránkou. V dnešní době většina prohlížečů zobrazování Pop-under oken blokuje.
Pop-up reklama – reklama zobrazující se v samostatném novém okně, které překryje původní obsahovou stránku. V dnešní době většina prohlížečů zobrazování Pop-up oken blokuje.
Splash page – intro neboli vstupní stránka, která obsahuje jen velký obrázek nebo flashovou animaci; tato stránka se uživateli ukáže před tím, než navštíví stránky s hlavním obsahem.
Statické stránky – statické internetové stránky mají dám pevný obsah, který se zobrazuje v nezměněné podobě uživateli. Neobsahuje znaky jako jsou ?, =, &. Nevýhodou tohoto řešení je malá flexibila.
User generated content = UGC – jde o obsah internetových stránek, který tvoří sami uživatelé. Tento obsah je indexován klíčovými slovy, která jej nejvíce charakterizují. Je vytvářen bez cenzury a přístupný široké veřejnosti. Obsah vytvářený uživateli je unikátní a postrádá rutinu. Můžeme se řadit například portál Wikipedia.
Web 2.0 – aktuální a specifický směr, tedy nová (druhá) generace webových služeb, která se zaměřuje především na sdílení informací mezi uživateli. Jde o projekty využívající technologie a principy maximálně uzpůsobené uživatelům, kteří se tak mohou sami podílet na tvorbě obsahu či celých projektů. Web 2.0 má specifický vzhled a design.
Description - popisek stránky; speciální META značka umístěná v hlavičce HTML dokumentu. Nezobrazuje se v prohlížeči, vyhledávače ji však berou jako informaci o obsahu dané stránky. Je důležitým prvkem optimalizace stránek pro vyhledávače.
Online aplikace - mají tu výhodu, že vás ve většině případů nenutí nic instalovat, můžete je používat kdekoli, kde je k dispozici webový prohlížeč a připojení k internetu. Prakticky odkudkoli tak máte přístup ke svým datům.
Offline aplikace – nainstalují se do PC a je možno je využívat, i když není aktivní připojení k internetu.
GIF = Graphics Interchange Format - je grafický formát určený pro rastrovou grafiku. GIF používá bezeztrátovou kompresi, na rozdíl například od formátu JPEG, který používá ztrátovou kompresi. GIF je tedy vhodný pro uložení tzv. pérovek (nápisy, plánky, loga). GIF umožňuje také jednoduché animace. Používá se pro www grafiku na internetu.
BMP = Microsoft Windows Bitmap - nebo také .DIB (device-independent bitmap), Windows Bitmap, Windows DIB, je počítačový formát pro ukládaní rastrové grafiky. Výhodou tohoto formátu je jeho extrémní jednoduchost. Jeho volné použití není znemožněno patentovou ochranou. Díky tomu jej dokáže snadno číst i zapisovat drtivá většina grafických editorů v mnoha různých operačních systémech.
JPEG - (vyslovováno originálně džeipeg, ale užívá se též počeštěné výslovnosti jépeg nebo jpeg) je standardní metoda ztrátové komprese používané pro ukládání počítačových obrázků ve fotorealistické kvalitě. Formát souboru, který tuto kompresi používá, se také běžně nazývá JPEG. Nejrozšířenější příponou tohoto formátu je .jpg, .jpeg, .jfif, .jpe, nebo tato jména psána velkými písmeny.
PDF = Portable Document Format – Přenosný formát dokumentů - je souborový formát vyvinutý firmou Adobe pro ukládání dokumentů nezávisle na softwaru i hardwaru, na kterém byly pořízeny. Soubor typu PDF může obsahovat text i obrázky, přičemž tento formát zajišťuje, že se libovolný dokument na všech zařízeních zobrazí stejně.
Flash – je grafický vektorový program, momentálně ve vlastnictví společnosti Adobe. Používá se především pro tvorbu, převážně internetových, interaktivních animací, prezentací a her. Předností Flashe je malá velikost výsledných souborů, protože se uchovávají ve vektorovém formátu. Proto ve většině případů vytlačily flashové bannery ty klasické, dříve používané ve formátu GIF.
GUI = graphical user interface- Grafické uživatelské rozhraní je uživatelské rozhraní, které umožňuje ovládat počítač pomocí interaktivních grafických ovládacích prvků. Na monitoru počítače jsou zobrazena okna, ve kterých programy zobrazují svůj výstup. Uživatel používá klávesnici, myš a grafické vstupní prvky jako jsou menu, ikony, tlačítka, posuvníky, formuláře a podobně.
Internetový marketing
Ad Awareness – zapamatování si reklamy, povědomí o reklamě; udává, kolik procent lidí si správně pamatuje reklamní sdělení, tedy o jaký produkt jaké firmy či značky šlo. Povědomí o reklamě je spontánní nebo podpořené.
Advergaming – marketing, jenž využívá k propagaci produktu různé počítačové hry; tato forma reklamy je uživateli zpravidla přijímána pozitivněji, je chápána jako cena za zábavu. Advergaming umožňuje zasáhnout velkou skupinu uživatelů. Vaše firma či logo je pro hráče spojena s příjemnou aktivitou a psychologicky tolik nevadí a je mnohem účinnější než jiné formy reklamy. Advergaming vám může zajistit vyšší návštěvnost stránek, bude propagovat vaši značku či firmu, přispívá k vzniku zpětných odkazů a povedená hra dokáže upoutat i pozornost médií.
Affiliate marketing – partnerský marketing; třetí osoba je odměněna za zprostředkování obchodu. Provozovatel partnerského programu platí partnerovi za přivedení návštěvníka, zákazníka, za uskutečněnou objednávku apod. Provozovatel tak získá zdroj nových návštěvníků/zákazníků a zpětné odkazy, které zvyšují hodnocení stránek vyhledávači. Pro Affiliate partnera je to dobrá možnost výdělku.
Affiliate program – implementace Affiliate marketingu na webové stránky se nazývá Affiliate program. Provozovatel affiliate programu vytvoří speciální aplikaci, která sleduje a eviduje odkud návštěvník přišel a jakou akci uskutečnil. Poté počítá provize jednotlivých affiliate partnerů. Výhodou je, že se provize platí jen za zprostředkované obchody, na rozdíl například od internetové reklamy (PPC), kde se platí za kliknutí. Pro provozovatele Affiliate programu se tak jedná o nákladově velmi efektivní marketingový nástroj.
Branding – soubor aktivit a metod, které slouží k budování a posilování značky. Branding by měl dostatečně vysvětlit, čím se daná firma zabývá, jaké jsou její produkty a služby a čím se liší od ostatních. Branding by měl být klíčovým kamenem marketingové strategie, neboť to, jak lídé vnímají značku určuje, jak firma bude úspěšná.
BuzzMarketing – jde o netradiční formu marketingu, jejímž účelem je vyvolat rozruch a debatu o konkrétní značce. Cílem je upoutat pozornost, aby spotřebitelé a média sami od sebe mluvili a psali o vaší značce či produktu a přijde jim to zábavné. BuzzMarketing dává lidem téma, o kterém se spolu mohou bavit, téma netradiční, humorné, šokující či nekonvenční, téma které přiměje lidi, aby se bavili právě o vás.
Click trough rate/ratio (CTR) – míra prokliku; udává poměr počtu kliknutí na zobrazenou reklamu k počtu shlednutí této reklamy. Udává se v procentech. Je-li CTR 1,2%, pak se reklama musí zobrazit více než 80x, aby na ni návštěvník klikl.
CTR bývá nižší než CR (click rate), neboť ne všechna kliknutí dorazí na cílový server.
Cost per action (CPA) = Pay per aciton (PPA) – cena za akci. Jde o nákupní model, kdy objednavatel inzerce platí provozovateli webových stránek za předem definovanou akci uživatele (např. za registraci do databáze, za objednávku, nákup…). Není zde důležitý počet kliknutí či zobrazení daných stránek.
Cost Per Order (CPO) – jde o formu Cost per action (CPA) kdy předem definovanou akcí uživatele je objednávka. Inzerent tak platí dohodnutou sumu za počet uzavřených objednávek.
Cost per thousand (CPT) = Cost per Mile (CPM) – cena za tisíc zobrazení reklamy. Používá se např. u bannerové reklamy.
FUD – fear, uncertainty and doubt – strach, nejistota, pochyby; marketingová strategie, která manipuluje zákazníkem prostřednictvím uměle vyvolaných obav. Většinou jde o negativní informace směrem ke konkurenčním výrobkům. Tato metoda je založena na neznalosti a důvěřivosti zákazníka. Strategie se většinou opírá o nějakou reálnou informaci, avšak může nabýt až rozměrů trestného činu (šíření poplašné zprávy).
Internetový marketing – zahrnuje veškeré marketinkové aktivity realizované prostřednictvím Internetu. Hlavními nástroji internetového marketingu jsou v užším pojetí pouze internetová reklama (SEO, SEM, PPC, copywriting a zpětné odkazy) a vlastní webové stránky. V širším pojetí pak i další nástroje marketingových komunikací, kam patří: online public relations, online direct marketing a podpora prodeje na internetu.
- Přečtěte si články v blogu
- Správa internetového marketingu - komplexně a bez starostí.
Konverzní poměr – udává, kolik procent návštěvníků z jejich celkového počtu provedlo sledovanou akci (objednávka, registrace apod.). Jde o jedno z hlavních kritérií úspěšnosti webové stránky.
Landing page – cílová stránka, na kterou se uživatel dostane po prokliknutí z reklamní kampaně či z výsledků vyhledávání ve vyhledávači. Cílová stránka musí vždy navazovat na inzerát či odkaz ve vyhledávači, dále jej rozvine a nabídne odpovídající akci.
Landing page musí být pro každou kampaň jedinečná, unikátní.
Microsite = minisite – stránka, jež slouží jako k propagaci určitého produktu či služby. Nebývá součástí hlavního webu dané firmy a většinou se vytváří pro potřeby marketingové či jinak časově omezené akce. Tyto stránky často pokytují detailnější informace o propagovaném produktu, značce či službě.
Míra prokliku (CTR) – procentní poměr počtu kliknutí na reklamu či odkaz k počtu jejich zobrazení. CTR bývá nižší než CR (click rate), neboť ne všechna kliknutí dorazí na cílový server.
NetMonitor – projekt, jenž se snaží poskytovat informace o návštěvnosti webových stránek v České republice, stejně tak i o sociodemografickém profilu návštěvníků. Internetové stránky projektu: http://www.netmonitor.cz
Newsletter – elektronický zpravodaj rozesílaný e-mailem registrovaným uživatelům. Je jednou z forem on-line marketingu. Newsletter sděluje informace o firmě, jejich produktech a službách. Většinou slouží jako podpora akční, časově omezené nabídky. Vytváří vztah mezi zákazníkem a firmou. Pomáhá tím budovat důvěryhodnost a stabilitu značky. Bývá rozesílán v pravidelných intervalech.
Organické přístupy - přístupy na internetovou stránku skrze neplacené, přirozené odkazy z vyhledávačů.
Pay for inclusion – platba za zařazení do indexu internetového vyhledávače. Je garantováno zařazení, nikoli pozice. Platíte tedy jen za zapsání, nikoliv za umístění.
PPP (pay per post) – nový způsob internetové reklamy, kdy firmy platí blogerům za zveřejnění textu na jejich blogu. Tyto články, recenze a texty propagují produkty a služby dané firmy.
ROI (return on investment) – míra návratnosti investic v procentech. Je to podíl výnosů k vloženým investicím. Návratnost neboli rentabilita je ekonomicky významnou veličinou každého projektu.
SEM = Search Engine Marketing; marketing v internetových vyhledávačích. Souhrn všech metod propagace a zviditelnění vlastního webu ve vyhledávačích s cílem přivést co nejvíce návštěvníků. Patří sem především:
S tím velmi úzce souvisí Copywriting a registrace v internetových katalozích.
Soft selling – v reklamní terminologii jde o zviditelnění a propagaci značky, firmy či zboží nevtíravým způsobem; např. účastí v diskuzích, publikování odborných statí či předkládáním relevantních osvědčení uznávaných v daném oboru. Důležitým aspektem nepřímé reklamy je nevtíravost a absence jakýchkoli náznaků komerčního chování.
Toplist – jde o nástroj, který měří návštěvnost internetových stránek. Stránky projektu: http://www.toplist.cz
Unique visitor = unikátní návštěvník; jde o jedinečného návštěvníka, většinou se za něj považuje přístup z jednoho počítače, ne tedy nutně přístup jednoho člověka.
Věrnostní programy – účinná marketingová strategie sloužící k podpoře důvěry a budování vztahů se zákazníkem. Princip spočívá v odměnách, slevách či jiných výhodách za opakované nákupy, návštěvy webu apod.
Virální marketing – podstatou virálního marketingu je samovolné šíření reklamní sdělení mezi příslušníky cílové skupiny. Jde například o vtipné emaily, videa či zvuky. Pokud se podaří zakomponovat produkt či firmu do sdělení, lze takto účinně zasáhnout množství uživatelů.
ERP = Enterprise Resource Planning - jde o manažerský informační systém, který integruje a automatizuje velké množství procesů, které souvisejí s produkčními činnostmi podniku. Typicky se jedná o výrobu, logistiku, distribuci, správu majetku, prodej, fakturaci, a účetnictví.
CRM = Customer relationship management - (čili řízení vztahů se zákazníky) je databázovou technologií podporovaný proces shromažďování, zpracování a využití informací o zákaznících firmy. Umožňuje tak poznat, pochopit a předvídat potřeby, přání a nákupní zvyklosti zákazníků a podporuje oboustrannou komunikaci mezi firmou a jejími zákazníky.
Visit = návštěva internetové stránky
Kde se dnes obchoduje nejvíce? Na internetu! A kam směřují všechny trendy světové businessu? Také na internet. Reklama může mít spoustu podob a různé billboardy patrně hned tak z ulic nezmizí, stejně jako se vždy budeme setkávat s reklamou v televizi. Ovšem internet je neoddiskutovatelným královstvím veškerého obchodu a podnikání, a proto je také internetová reklama tou nejdůležitější. Reklama na internetu zkrátka rozhoduje o všem již dnes, a v budoucnu to bude platit absolutně. Co tedy do internetové reklamy patří?
Internetová reklama aneb Být či nebýt úspěšný v jakémkoli podnikání
Dnes už dávno neplatí, že dobré zboží se chválí samo. Nejdříve se totiž o takovém kvalitním produktu či službě musí lidé dovědět, a ani potom ještě nemáte vyhráno – kolik z nás vychází z předpokladu, že opatrnost je matkou moudrosti? Musíte tedy Vaše potenciální zákazníky nejdříve přesvědčit, aby kvalitu Vašeho produktu vyzkoušeli na vlastní kůži. Internetová reklama disponuje velkým množstvím dílčích aktivit, z nichž každá sama o sobě mohutně přispívá k Vašemu úspěchu na internetu – pokud se ovšem svěříte do péče expertů. My máme internetový marketing v malíčku!
Internetová reklama od SEO Expert pumpuje Vašemu businessu energii do žil
Kdo hodlá být na internetu úspěšný, měl by vsadit na opravdové specialisty. Proto se obraťte na SEO Expert, špičku české i slovenské internetové reklamy. Víte, jak efektivní dokáže být např. SEO optimalizace? Tušíte vůbec, kolik nových zákazníků Vám může přinést třeba PPC kampaň? Uvědomujete si, jak slibný potenciál dynamického růstu Vašich objednávek v sobě skrývají microsites? Jistě, pro laika jsou to pouze neznámé pojmy a působí trochu jako zaklínadla. Ale my je umíme náležitě využívat – tak proč je nenechat, aby Vám vydělávaly peníze? Kontaktujte nás!
Vyplatí se reklama na internetu?
Vzhledem k tomu, že internet dnes představuje nejfrekventovanější místo pro jakýkoli obchod a podnikání, je otázka po smyslu a významu reklamy na internetu vlastně zbytečná. Nelze vůbec pochybovat o tom, že se vyplatí – ovšem je-li správně a účinně realizovaná. Dobrá internetová reklama je pro obchodníka v jakémkoli oboru či odvětví výhrou, a naopak ten, kdo na internetu vidět není, bude mít velmi brzy velké problémy. Obraťte se proto na experty a zajistěte si náskok před konkurencí včas!
Reklama na internetu rozhoduje o všem
Ruku na srdce – kolikrát Vás inspiroval ke koupi čehokoli billboard u silnice? A kolikrát jste se rozhodli zajít do konkrétního obchodu jenom proto, že Vám v poštovní schránce přistál reklamní leták na danou službu či zboží? Světu obchodu dnes neoddiskutovatelně vládnou elektronická média a internet je pro reklamu i business pravým královstvím. Na rozdíl od televizní reklamy zde totiž může uspět nejen velká a bohatá organizace, ale doslova každý – pokud se ovšem spojí s odborníky. Reklama na internetu a internetový marketing v režii profesionálů Vám přinesou kýžený úspěch.
Reklama na internetu od SEO Expert Vám pomůže předstihnout konkurenci
Pokud se obrátíte na renomovanou společnost na slovo vzatých expertů, stane se reklama na internetu Vaším trumfem, s nímž potřete konkurenci a zajistíte si nevídané množství nových klientů a objednávek. Nechejte si profesionálně vytvořit webové stránky a přiveďte na ně pomocí zpětných odkazů nové zákazníky! Že to neumíte? My ano – a rádi pro Vás vše zařídíme za velmi výhodných podmínek!
SEO Expert Vás katapultuje do nejvyšších pozic
Přeskočte konkurenci a buďte první! Nejen obrazně – získejte nejvyšší pozice v internetových vyhledávačích (Google, Seznam apod.) díky SEO optimalizaci, kterou pro Vás provedeme v perfektní kvalitě. Využijte také dalších služeb, které v rámci internetového marketingu nabízíme, a předstihněte konkurenci ve všech ohledech! Reklama na internetu se rozhodně vyplatí! Kontaktujte nás!
PPC reklama
Cost per click (CPC) – platba za proklik. Inzerent platí pouze za kliknutí na zobrazenou reklamu. Má tak přehled nad svými výdaji a větší jistotu efektivnosti reklamní kampaně. Využívá se především v reklamních systémech PPC (Pay Per Click).
Made for AdSense (MFA) – weby označované MFA („děláno/ vyrobeno pro AdSense“) mají jediný cíl, co největší výdělek z PPC reklamy. Jsou to internetové stránky, jejichž obsahem bývá nvýrazný reklamní blok AdSense a nijak hodnotný, krátký text, případně nevýrazné logo. Celkový design a funkčnost stránek jsou tedy velmi omezené.
PPC (pay per click) - platba za proklik. Jedna z forem internetové reklamy; inzerent za reklamu zaplatí v okamžiku, kdy se uživatel proklikne na cílovou stránku. Výhodou je přehled nad výdaji a větší efektivita reklamní kampaně, kterou lze jednoduše ovládat, spouštět či zastavovat.
Související: PPC reklama
PPC reklama – reklama, jejíž název je odvozen od Pay-Per-Click, přeloženo „Plať za kliknutí”. Ideální reklamní nástroj, který podporuje prodej a jeho snahou je také zvýšení návštěvnosti.Inzerent v tomto případě platí pouze za přivedené návštěvníky na web. Nejznámější reklamní PPC systémy jsou AdWords od Google, Sklik od Seznam.cz a AdFox od Centrum.cz. Úspěšnost této reklamy je snadno měřitelná.
Sklik – jde o systém PPC reklamy provozovaný společností Seznam.cz; inzeráty se zobrazují na stránkách vyhledávání Seznamu, Atlasu a na dalších webech uvedených firem.
Webové technologie
AJAX = Asynchronous Javascript And XML – jde o novou technologii internetových interaktivních aplikací; podstatou je načítání dat Javascriptem na pozadí pomocí protokolu HTTP; výhodou je, že dochází ke změně obsahu stránek bez nutnosti jejich znovunačtení a překreslení celé stránky při každé operaci, jako je to u klasického modelu www stránek. Tato metoda snižuje zátěž na webové servery a síť, jelikož objem vyměňovaných dat výrazně klesá. Často se pomocí AJAXU realizují tzv. Našeptávače.
BODY tag - HTML značka, která je povinná u každého dokumentu. Obsahuje veškerý viditelný obsah stránky.
Cache – je vyrovnávací paměť, která bývá zařazena mezi rychlé a pomalejší zařízení a vyrovnává tak rychlost přístupu k informacím.
Cache v internetovém prohlížeči uchovává kopii stránek na uživatelském pevném disku nebo v databázi vyhledávače a díky tomu se webové stránky, které uživatel již dříve navštívil, načítají rychleji.
Cookies – malý soubor v počítači klienta, který vytvářejí weby při jejich první návštěvě. Ukládají se do nich specifické informace o uživateli, jako jsou předvolby a uživatelská jména, registrace produktů a služeb, přizpůsobení stránek apod. Hojně se využívají v reklamních kampaních pro určení frekvence či varianty zobrazení reklamy, v online obchodech pro ukládání obsahu nákupního košíku či při měření statistik návštěvnosti.
Cookies se ukládají nejčastěji do dočasných souborů cache, uživatel může zakázat ukládání cookies nebo je smazat.
Crawler – jiný výraz pro robota, což automatizovaný program vyhledávače, který prochází internet a prozkoumává internetové stránky, následuje jejich odkazy, shromažďuje jejich textový obsah a vše ukládá do databáze. Roboti pravidelně monitorují internet a aktualizují databáze internetových vyhledávačú.
Crawling – prozkoumávání webových stránek robotem/crawlerem; internetové stránky, které robot neprojdenezaindexuje, nemohou být zobrazovány ve výsledcích vyhledávání.
CSS – Cascading style sheet - kaskádové styly – jazyk pro definici zobrazení stránek napsaných v jazycích HTML, XHTML nebo XML. Hlavním smyslem je oddělení vzhledu dokumentu od jeho kódu a informačního obsahu.
Eye tracking – druh testování internetových stránek prostřednictvím technologie sledování pohybu očí po monitoru. V závěru se vyhodnocuje rozložení prvků na stránce, navigace a celková grafika. Výstupem testování jsou heatmaps, které ukazují jednotlivá místa stránek, podle délky pohledu uživatele. Eye tracking tak umožňuje významně zvýšit použitelnost a přístupnost webu, stejně tak poskytuje přínosné informace pro internetovou reklamu.
Frames – rámce – technika, při níž tvůrci stránek rozdělují obrazovku prohlížeče do několika částí, rámců. Každý rámec je jednotlivá stránka; v každém z nich je načten jiný soubor. Rámy se používají pro stálé zobrazení obsahu stránek, zpravidla vlevo na kraji, nebo nahoře. A v druhém rámu se poté zobrazují rozkliknuté odkazy. Tato technika se již moc nepoužívá kvůli špatné použitelnosti a přístupnosti jednotlivých stránek i z důvodu nemožnosti SEO optimalizace takového webu.
Framework – v počítačové terminologii se tímto termínem označuje návrh struktury nebo její části vyvíjené aplikace. Projekt se vyvíjí na základě předem daných struktur, které se jen ve finální fázi spojí do výsledného produktu. Každý tým se tak v průběhu práce může soustředit pouze na své zadání.
Fulltextové vyhledávání – způsob vyhledávání, kdy je hledané slovo či výraz porovnáván s textovým obsahem všech stránek, nejen tedy s nadpisem či URL. Internetové vyhledávače pracují na tomto principu a jejich roboti ukládají veškeré výsledky do fulltextové databáze. SEO neboli optimalizace pro vyhledávače je určena právě pro tento způsob vyhledávání fulltextovými vyhledávači.
Google Dance – dance neboli taneček je období, ve kterém se aktualizuje index a přepočítává PageRank. Podle některých zdrojů dochází i k úpravám algoritmu vyhodnocování. Jedná se o náročnou operaci, která trvá několik dnů. Po tuto dobu Google střídavě řadí výsledky vyhledávání podle starého a nového indexu. Na dvakrát po sobě zadaný dotaz můžete dostat zcela odlišnou odpověď.
Google Toolbar – doplněk prohlížeče, který rozšiřuje jeho možnosti o služby Google; v češtině je nazýván jako Google lišta. Umožňuje například vyhledávání pomocí Google, zablokování automaticky otvíraných oken, zobrazení GTPR, prohledávání serveru a další služby.
Googleware – soubor softwarů a hardwarů, které poskytuje společnost Google. Obsahuje například: Adwords, Google News, gMail a mnoho dalších.
HTML, XHTML (HyperText Markup Language, eXtensible HyperText Markup Language) – značkovací jazyk pro tvorbu hypertextových dokumentů webových stránek. Stránky jsou vytvářeny pomocí HTML značek (=tagů). Značek je mnoho a zapisují se do špičatých závorek.
XHTML je novější forma HTML, která je více sémantická, je lépe ošetřená a má prvky datové informace, zakládá se na tom, že obsah bude oddělený od designu a jednotlivé prvky stránky jsou adekvátně značkovány
JavaScript – programovací jazyk od společnosti Netscape založený na technologii JAVA. Vykonává se přímo v prohlížeči a využívá se např. pro kontrolu formulářů či pro tvorbu aktivních prvků internetových stránek. Roboti jej neumějí interpretovat a proto by neměl být vkládám přímo do kódu stránek, ale prostřednictvím externího souboru..
Mashup (web application hybrid) - internetová stránka či aplikace, jež kombinuje informace ze dvou či více zdrojů a díky tomu jsou uživateli k dispozici údaje různých typů zkombinované dohromady. Nejpopulárnější zdroje jsou GoogleMaps, YouTube či Flicker.
Meta značky = meta tagy – neboli informace o informacích; jsou umístěny v hlavičce HTML dokumentu a obsahují informace např. o tom, kdy byl dokument vytvořen, kdo ho vytvořil, jaký je jeho popisek…
Meta značky se nezobrazují uživateli v prohlížeči.
Našeptávač – okénko, jež se objevuje pod vstupním polem vyhledávače při zadávání hledaného výrazu. Ukazuje uživateli často hledaná slovní spojení, případně četnost jejich hledání. Našeptávač řadí slova dle počtu hledání a nevhodné výrazy uměle koriguje. Pod našeptávač se velmi často myslí našeptávač od Seznam.cz.
Robot - jiný výraz pro bota, crawlera, spidera - automatizovaný program, který je součástí vyhledávače, prozkoumává internetové stránky, následuje jejich odkazy, shromažďuje jejich textový obsah a vše ukládá do databáze. Tito roboti pravidelně monitorují internet a aktualizují tak fulltextové databáze internetových vyhledávačů.
Robots.txt – soubor, kterým můžete povolit či naopak zakázat robotovi přístup do určité složky či na jednotlivé stránky webu. Soubor robots.txt bývá umístěn v rootu webu.
RSS = Really Simple Syndication – XML formáty, jež jsou určeny, jak pro čtení novinek na webových stránkách, tak pro indikaci obsahu stránek. RSS formát obsahuje údaje o autorovi, obsah celého článku, popřípadě jeho část, odkaz na původní článek, krátké shrnutí; tomuto souboru se poté říká RSS zdroj, webový zdroj, RSS stream, RSS feed nebo RSS kanál. Používá se pro publikaci a šíření obsahu často aktualizovaných stránek.
SERP = Search engine results page - stránka s výsledky vyhledávání ve vyhledávači. Na stránce se zobrazí nalezené stránky, odpovídající hledanému výrazu v pořadí dané algoritmem vyhledávače a jeho hodnocení kvality a relevance stránek. Každá položka obsahuje titulek, krátký popis a URL stránky.
Stemming – jde o automatické zkracování slov dle slovních kořenů, pro účely indexování dokumentů vyhledávači a následně při vyhodnocování hledaného dotazu uživatele. Tedy po zadání slova „plavání“, budou vyhledávači nalezeny i stránky obsahující slova jako je „plavat, plavčík, plavba…“Je-li stemming užíván automaticky, může negativně ovlivnit výsledky vyhledávání, protože rozšiřuje množinu slov o nežádoucí dokumenty
Supplemental index – tzv. doplňkový index; stránky, které jsou vyhledávači považovány za kvalitní, jsou umístěny do hlavního/ primárního indexu. Stránky, které vyhledávač shledává z nějakého důvodu méně kvalitní či problematické, např. kvůli duplicitě obsahu, jsou přesunuty do doplňkového indexu, kde jsou indexovány méně často a jsou hodnoceny hůře než stránky v hlavním indexu což logicky sníží návštěvnost takových stránek díky nízkým pozicím ve vyhledávači.
Podle oficiálního vyjádření Google tato praktika již není používána a všechny stránky jsou v hlavním indexu.
CMS (content management system) - systém pro správu obsahu – aplikace, která umožňuje jednoduše spravovat, vkládat či upravovat obsah internetových stránek. Tímto obsahem myslíme dokumenty, texty, obrázky, videa, soubory atd. Tato data lze dále spracovávat – vyhledávat, třídit, publikovat…
Video streaming – jde o přenos komprimovaného videa prostřednictvím Internetu ke koncovému uživateli. Existují tři způsoby, jak video streamovat: downloading (soubor lze sledovat až po jeho celém stáhnutí), streaming (uživatel nemusí čekat na stáhnutí a ihned může sledovat video v kterémkoliv místě) a progressive downloading (metoda kombinující downloading a streaming, např. Youtube).
WYSIWYG = What You See Is What You Get – „co vidíš, to dostaneš“; tento termín je užíván v případě, kdy již v průběhu akce, je možné uživateli ukázat výsledek práce, např. v textu jde vidět, jak bude vypadat při tisku nebo při zobrazení ve webovém prohlížeči. Toto zobrazení není obvykle stoprocentně shodné s finálním vzhledem, avšak jeho přesnost je dostatečná
XHTML - XHTML je novější forma HTML, která je více sémantická, je lépe ošetřená a má prvky datové informace, zakládá se na tom, že obsah bude oddělený od designu a jednotlivé prvky stránky jsou adekvátně značkovány.
Bounce rate - udává procento návštěvníků webu, kteří web po vstupu ihned opustili. Prakticky bounce rate říká, že příchozí návštěvník navštívil na webu jen 1 stránku a tu opustil bez pokračování na další stránku téhož webu.
Příčinou vysokého bounce rate může být nerelevatní, nezajímavá či nepřehledná stránka. Anebo to, že návštěvník našel co hledal a dále jej víc nezajímalo, špatná či nepřehledná navigace, chybějící odkaz na další stránky apod.
MySQL – jde o multiplatformní databázi. Komunikace s ní probíhá pomocí jazyka SQL. Podobně jako u ostatních SQL databází se jedná o dialekt tohoto jazyka s některými rozšířeními. Velmi oblíbená a často nasazovaná je kombinace MySQL, PHP a Apache jako základní software webového serveru. SQL je velmi jednoduchý jazyk, který pracuje s databázemi (např. MySQL) a PHP z něj vytváří normální text webových stránek.
Databáze - (neboli Datová základna) je určitá uspořádaná množina informací (dat) uložená na paměťovém médiu. V širším smyslu jsou součástí databáze i softwarové prostředky, které umožňují manipulaci s uloženými daty a přístup k nim. Běžně se označením databáze – v závislosti na kontextu – myslí jak uložená data, tak i software.
PostgreSQL - PostgreSQL je relační databázový systém s otevřeným zdrojovým kódem. Často je srovnáván s další rozšířenou otevřenou databází MySQL. Funguje pod rozšířenými operačními systémy včetně Windows a Linuxu. Předností systému PostgreSQL je rozšiřitelnost. Systém lze obohatit o nové datové typy, funkce, operátory, agregační funkce, procedurální jazyky. Nevýhodou, zvláštně pro jednotlivce a malé firmy, je (hlavně v porovnání s MySQL) malá rozšířenost PostgreSQL na hostingových serverech a menší komunita, která by pomáhala s případnými problémy
Oracle - moderní multiplatformní databázový systém s velice pokročilými možnostmi zpracování dat, vysokým výkonem. Tento systém podporuje nejen standardní relační dotazovací jazyk, ale také proprietární firemní rozšíření Oracle (např. pro hierarchické dotazy), imperativní programovací jazyk PL/SQL rozšiřující možnosti vlastního SQL, dále podporuje objektové databáze a databáze uložené v hierarchickém modelu dat (XML databáze, jazyk XSQL).
PHP - skriptovací programovací jazyk, určený především pro programování dynamických internetových stránek. Nejčastěji se začleňuje přímo do struktury jazyka HTML, XHTML či WML, což lze využít při tvorbě webových aplikací. PHP lze použít i k tvorbě konzolových a desktopových aplikací. V kombinaci s operačním systémem Linux, databázovým systémem (obvykle MySQL nebo PostgreSQL) a webovým serverem Apache je často využíván k tvorbě webových aplikací.
ASP = Active Server Pages - je technologie určená zejména pro webové stránky, která je vykonávána na straně serveru. Byla vyvíjena společností Microsoft, která jej později nahradila systémem ASP.NET. Pro programování v ASP se používaly programovací jazyky jako VBscript nebo JScript. Pro ASP.NET se již používá Visual Basic.NET, Jazyk C# a Jazyk J#. Vzhledem k tomu, že ASP od firmy Microsoft je součástí Internet Information Server, vznikly i jiné implementace, které můžete provozovat např. pod serverem Apache.
DOM = Document Object Model – jde o objektově orientovanou reprezentaci XML nebo HTML dokumentu. DOM je API (application programming interface, což znamená rozhraní pro programování aplikací.) umožňující přístup či modifikaci obsahu, struktury, nebo stylu dokumentu, či jeho částí. DOM umožňuje přístup k dokumentu jako ke stromu, což je zároveň datová struktura používaná ve většině XML parserů (Xerces, MSXML) a XSL procesorů (Xalan)
UI = user interface = uživatelské rozhraní - Uživatelské rozhraní je souhrn způsobů, jakými lidé (uživatelé) ovlivňují chování strojů, zařízení, počítačových programů či komplexních systémů.
IS = informační systém - Informační systémy (IS) jsou systémy pro sběr, udržování, zpracování a poskytování informací a dat.
XML - eXtensible Markup Language, česky rozšiřitelný značkovací jazyk - je obecný značkovací jazyk, který byl vyvinut a standardizován konsorciem W3C. Umožňuje snadné vytváření konkrétních značkovacích jazyků pro různé účely a široké spektrum různých typů dat. Jazyk je určen především pro výměnu dat mezi aplikacemi a pro publikování dokumentů. Jazyk umožňuje popsat strukturu dokumentu z hlediska věcného obsahu jednotlivých částí, nezabývá se sám o sobě vzhledem dokumentu nebo jeho částí. Prezentace dokumentu (vzhled) se potom definuje připojeným stylem. Další možností je pomocí různých stylů provést transformaci do jiného typu dokumentu, nebo do jiné struktury XML. Původní jazyk pro publikování HTML již přestal vyhovovat především pro svou složitost, která vznikla jeho postupným (a svévolným) rozšiřováním. Jazyk XML nemá žádné předdefinované značky (tagy, názvy jednotlivých elementů) a také jeho syntaxe je podstatně přísnější, než HTML.
CSV = Comma-separated values = hodnoty oddělené čárkami - je jednoduchý souborový formát určený pro výměnu tabulkových dat. Soubor ve formátu CSV sestává z řádků, ve kterých jsou jednotlivé položky odděleny znakem čárka (,). Hodnoty položek mohou být uzavřeny do uvozovek ("), což umožňuje, aby text položky obsahoval čárku. Pokud text položky obsahuje uvozovky, jsou tyto zdvojeny.
Silverlight - je plug-in vytvořený společností Microsoft pro prohlížeče Internet Explorer, Firefox a Safari pro vytváření interaktivních webových aplikací.
Databáze dodavatelů – Databáze dodavatelů slouží jako efektivní nástroj pro vyhledávání a třídění dodavatelů. Databáze pokrývá většinou klíčová průmyslová odvětví jako celek a sektorové databáze jsou zaměřené přímo na jednotlivá odvětví.
PageView– žádost o načtení jednotlivé internetové stránky
DHTML– neboli dynamické HTML je kombinace technologií používaných ke tvorbě dynamických a interaktivních webových stránek. Těmito technologiemi se většinou myslí HTML, klientský JavaScript, kaskádové styly (CSS) a někdy DOM. Jako DHTML se neoznačují prvky tvořené zásuvnými moduly jako Flash nebo Java. Jako opak dynamických stránek mohou být označeny statické HTML stránky, jejichž obsah se po načtení nemění. Příkladem použití DHTML může být například vysunovací menu webové stránky.
DTD = Document Type Definition, česky Definice typu dokumentu, je jazyk pro popis struktury XML případně SGML dokumentu. Omezuje množinu přípustných dokumentů spadajících do daného typu nebo třídy. DTD tak například vymezuje jazyky HTML a XHTML. Struktura třídy nebo typu dokumentu je v DTD popsána pomocí popisu jednotlivých značek (nebo též elementů) a atributů. DTD je poměrně starý a málo expresivní jazyk.
IMAP = Internet Message Access Protocol - je protokol pro přístup k e-mailovým schránkám. V současné době se používá verze IMAP4. Na rozdíl od protokolu POP3 je IMAP optimalizován pro práci v dlouhodobě připojeném režimu, kdy zprávy zůstávají uloženy na serveru a průběžně se stahují, když je potřeba.
AWStats = pokročilé webové statistiky - Advanced Web STATisticS. AWStats analyzuje logy přístupů na webové stránky a z nich pak zpracuje zajímavý přehled všech možných údajů. Otevírá možnost dokonale zhodnotit přístupy na servery a případně ještě zvýšit návštěvnost správnou optimalizací.
Webhosting
Doménové jméno (doména) – je termín pro označení www adresy internetových stránek, tedy název webu. Internetová doména je jednoznačné jméno počítače či sítě, které jsou připojeny k internetu.
Hit – je každé spojení se serverem. Jde o požadavky na zaslání samotné webové stránky, tak všech jejích součástí (obrázky, javascripty…). Každý požadavek je zaznamenán jako jeden řádek v log souboru www serveru.
HTTP – HyperText Transfer Protocol – internetový protokol určený pro přenos dat mezi webovým serverem a prohlížečem. Funguje způsobem dotaz – odpověď. Původně šlo o systém, který přenášel hypertextové dokumenty, v současné době umí přenášet jakýkoli soubor. K protokolu http existuje také bezpečnější verze HTTPS, která umožňuje šifrovat přenášená data.
IP adresa = jedinečné určení konkrétního zařízení (obvykle počítače) v síti Internetu. Lze ji charakterizovat jako kokrétní poštovní adresu na internetu. Vyskytuje se ve tvaru „123.123.123.123“.
Log soubor – textový soubor se zprávami web nebo proxy serveru; obsahuje všechny informace o požadavcích na server, jako jsou IP adresa klienta, datum a čas požadavku, požadované stránky či soubory, typ prohlížeče, odkazující stránky atd.
Log soubory používají některé analyzátory návštěvnosti jako Click Tracks, AwStats, SurfStats, WebLog Expert a další.
Mod_rewrite - modul webového serveru Apache, který se využívá především pro tvorbu URL adres dle potřeb uživatele. Má významný vliv na SEO. Umožňuje tvořit URL adresy s klíčovými slovy, které jsou snadno zapamatovatelné uživatelům.
Server – je obecné označení počítače nebo softwaru, který poskytuje nějakou službu dalším počítačům nebo programům; tedy například počítač, na kterém jsou umístěny internetové stránky. Poskytování služby je pak realizováno prostřednictvím http protokolu.
TLD = Top level domain – jde o doménu nejvyšší úrovně; tato část doménového jména serveru vypovídá o jeho teoretické příslušnosti nebo působnosti. Máme národní domény (cz, us, sk…), zvláštní domény (com, net…) a spoustu dalších. V současné době se stále zavádějí nové domény.
Webhosting, hosting – prostor na webu, který si lze pronajmout u hostitele. Máte-li internetové stránky a nevlastníte server, nejjednodušším řešením jak zprovoznit svůj web je využít služeb webhostingových společnosti
Serverhosting (serverhousing)- Serverhosting je služba pronájmu či umístění počítačového serveru v prostorách poskytovatele. Hlavním rozdílem oproti webhostingu je to, že celý server má zákazník k dispozici pro sebe a může na něm většinou provozovat libovolné aplikace (nejenom WWW). Taktéž má na server administrátorský přístup a nebývá nijak omezován v tom, k čemu je server využíván.
DNS- Domain Name Server (System, Service) - překlad doménových jmen na číselné IP adresy. DNS (Domain Name System) je hierarchický systém doménových jmen, který je realizován servery DNS a protokolem stejného jména, kterým si vyměňují informace. Jeho hlavním úkolem a příčinou vzniku jsou vzájemné převody doménových jmen a IP adres sítě.
Subdoména- Doména III řádu, typickým příkladem je www na začátku adresy. Například hostingy.cz používají domény www.hostingy.cz, free.hostingy.cz a server.hostingy.cz, pro odlišení různých oblastí stránek.
URL = Uniform Resource Locator - jednotný lokátor zdrojů - je řetězec znaků s definovanou strukturou, který slouží k přesné specifikaci umístění zdrojů informací (ve smyslu dokument nebo služba) na Internetu. URL definuje doménovou adresu serveru, umístění zdroje na serveru a protokol, kterým je možné zdroj zpřístupnit.
SMTP = Simple Mail Transfer Protocol- je internetový protokol určený pro přenos zpráv elektronické pošty (e-mailů) mezi stanicemi. Protokol zajišťuje doručení pošty pomocí přímého spojení mezi odesílatelem a adresátem; zpráva je doručena do tzv. poštovní schránky adresáta, ke které potom může uživatel kdykoli (off-line) přistupovat (vybírat zprávy) pomocí protokolů POP3 nebo IMAP.
POP3 = Post Office Protocol version 3 - je internetový protokol, který se používá pro stahování emailových zpráv ze vzdáleného serveru na klienta. Jedná se o aplikační protokol pracující přes TCP/IP připojení. POP3 je výhodný pro uživatele, kteří mají časově omezené připojení k Internetu (jako je např. telefonní připojení). Zprávy si ze svého poštovního serveru pouze stáhnou, odpojí se a můžou si číst doručené emaily libovolně dlouho a být při tom offline.
WWW– World Wide Web (WWW, také pouze zkráceně web), ve volném překladu „celosvětová pavučina“, je označení pro aplikace internetového protokolu HTTP. Je tím myšlena soustava propojených hypertextových dokumentů.
Ostatní
ASAP – as soon as possible – v překladu „tak rychle, jak je to jen možné“. Jedna ze zkratek vycházející z počátečních písmen anglického výrazu či celých vět. S jejich pomocí se urychluje mezilidská virtuální komunikace.
Bannerová slepota – jev, kdy uživatelé nejsou schopni vnímat bannery a informace, jež tyto bannery obsahují. Tento jev byl prokázán experimenty. První studie na téma bannerová slepota vyšla v roce 1998. Autoři několika experimenty prokázali, že návštěvníci se naučili přehlížet reklamní bannery. Pravděpodobnou příčinou je přesycenost internetové reklamy a množství reklamních formátů. Bannerová slepota je jednou z příčin poklesu úspěšnosti bannerů v počtu prokliků.
Proti banenrové slepotě lze účinně bojovat kreativitou a originalitou. Úspěšné jsou neotřelé nápady a jednoduchá sdělení, která lidem nabízí co potřebují, chtějí a co hledají.
Bug – programátorská chyba; chyba v počítačovém programu. Jde o chybu, kterou udělal nevědomky programátor při vytváření programu. Tato chyba způsobuje nečekané chování programu, či špatné výsledky aplikace. K evidenci bugů slouží specializované programy bugtrackery.
Proces odstraňování chyb se poté nazývá debugování.
Business to business – B2B – obchodní vztahy mezi podnikatelskými subjekty. Tyto vztahy jsou založeny na neustálé vzájemné komunikaci a výměně informací (poptávky, nabídky, objednávky, faktury…). Ve velké míře jde především o vztahy mezi dodavateli a velkoodběrateli.
Business to consumer – B2C – obchodní vztahy mezi obchodními společnostmi a koncovými zákazníky (fyzické osoby, domácnosti…). Základem obchodování je přímý prodej koncovému uživateli. Typickým příkladem B2C vztahu jsou internetové obchody (e-shopy), v nichž si zákazník vybere zboží, které je mu doručeno až do domu.
Public relations – vztahy s veřejností. Soubor nástrojů, jimiž firmy a společnosti komunikují se svým okolím. Cílovými skupinami jsou hlavně návštěvníci, zákazníci, novináři, spolupracovníci, jiné společnosti…
Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR) – Jde o profesní sdružení subjektů působících v oblasti internetového marketingu. Je složeno ze dvou sekcí, které reprezentují obě strany reklamního trhu – sekce internetových médií (poskytovatelé reklamního prostoru) a sekce zadavatelů internetové reklamy (inzerenti a mediální agentury). www.spir.cz
Sémantika – jde o nauku o významu jednotlivých slov, jejich předpon, přípon, koncovek a ostatních znaků. V oblasti Internetu znamená sémantika správní definování jednotlivých částí textu a jejich označení. Jde o správné rozlišování nadpisů, odstavců textů, citací,…až po používání vhodných HTML značek.
Social networking = sociální sítě – služby pro komunity lidí, kteří sdílí svá data navzájem ve virtuální síti. Jde např. o chaty, emaily, diskuse… Každý uživatel si zde vytvoří svůj vlastní profil a mezi ostatními uživateli si vybírá přátele a přidává si je do svého seznamu. Ve většině případů musí být toto přiřazení do přátel potvrzeno z obou stran.
SPAM – nevyžádané sdělení prostřednictvím internetu; výraz spam se používá v souvislosti s internetovou komunikací již od druhé poloviny 90. let. Spamem obvykle rozumíme hromadně rozesílanou nevyžádanou elektrickou poštu, většinou jde o reklamu. Postupem času se ale tato nevyžádaná reklama rozšířila z emailu i do diskusí či komentářů. Každá nevyžádaná zpráva je dnes považována za spam.
Vyhledávač = Search engine – jde o software, který prochází internetové stránky a ukládá je do své databáze. Následně pak uživatelé pomocí vyhledávacích dotazů prohledávají tyto databáze, aby nalezli stránky obsahující hledané informaci. Mezi nejvýznamnější internetové vyhledávače patří Google.com a Seznam.cz.
W3C – Word wide web konsorcium – asociace pro vývoj a tvorbu webových standardů, jenž stanovuje veškeré XHTML a CSS pravidla. Tato asociace se nezabývá pouze vytváření standardů, ale také provádí osvětu v oblasti Internetu a vyvíjí software pro usnadnění práce v oblasti webu komplexně http://www.w3c.org.
ASP.NET - je součást .NET Frameworku firmy Microsoft pro tvorbu webových aplikací a služeb. Je nástupcem technologie ASP (Active Server Pages) a přímým konkurentem JSP (Java Server Pages). ASP.NET ulehčuje programátorům přechod od programování klasických aplikací pro Windows do prostředí webu: stránky jsou poskládány z objektů, ovládacích prvků (Controls), které jsou protějškem ovládacích prvků ve Windows. Při tvorbě webových stránek je tedy možné používat ovládací prvky jako tlačítko (Button), nápis (Label) a další.
Účetní program – systém sdružuje mnoho přehledně členěných a úzce provázaných funkcí. Mezi ty základní patří např. evidence peněžního deníku, závazků a pohledávek, zaúčtování uhrazené pohledávky včetně případu částečné úhrady, přehledy dlužníků, vystavování příkazů k úhradě apod. Samozřejmostí je evidence a zpracování přiznání k dani z přidané hodnoty. Dále je možné snadno inventarizovat investiční i neinvestiční majetek, zpracovávat odpisy a technické zhodnocení, vést sklady materiálu nebo výrobků, součástí je často i mzdová agenda.
GNU– Projekt GNU je projekt zaměřený na svobodný software, inspirovaný operačními systémy unixového typu. Původní cíl byl vyvinout operační systém se svobodnou licencí, který však neobsahuje žádný kód původního UNIXu.
Safari– Safari je webový prohlížeč vyvíjený Apple Inc., který je součástí Mac OS X, Apple iPhone a je možno ho používat i pod Windows XP a Vista.
MSSQL = Microsoft SQL Server - jde o všestranné, integrované a komplexní řešení pro data, které přispívá ke zvýšení výkonnosti uživatelů v celé organizaci poskytováním zabezpečenější, spolehlivější a produktivnější platformy pro podniková data a aplikace. SQL Server přináší specialistům IT i pracovníkům s informacemi výkonné známé nástroje, omezuje složitost vytváření, nasazování, správy a využívání podnikových dat a analytických aplikací na nejrůznějších platformách od mobilních zařízení až po podnikové datové systémy.
Proč se dělá SEO optimalizace pro vyhledávače
Toužíte mít ve Vašem podnikání úspěch? Potom potřebujete mít především úspěch na internetu! V dnešní době probíhají v podstatě všechny obchody tak či onak přes internet, a proto zde musíte být vidět! Jak toho docílit? O Vašem úspěchu rozhodují tzv. pozice ve vyhledávačích, a tyto pozice lze s maximální účinností ovlivnit prostřednictvím SEO optimalizace. V čem tento unikátní soubor mimořádně efektivních nástrojů spočívá? Poznejte skvělé šance, které SEO přináší!
SEO optimalizace aneb pozice rozhodují o všem
Je to jednoduché. Představte si sami sebe, jak vyhledáváte na internetu konkrétní zboží nebo službu či informace o nich. Zadáte do vyhledávače (Seznam, Google aj.) klíčové slovo či několik slov, a v okamžiku, kdy Vám vyhledávač nabídne desítky či stovky odkazů na mnoha stranách, si vyberete - kterýpak? První, druhý či pátý, ale určitě ne ten na čtyřsté padesáté osmé pozici ze strany patnáct. SEO optimalizace je soubor účinných nástrojů, které Vám a Vaší firmě zaručí, že budete se svou nabídkou na těch nejvyšších pozicích na prvních stránkách. Spolehněte se na SEO a optimalizaci!
SEO optimalizace znamená přeskočit konkurenci
Nejedná se o žádnou slovní hříčku ani nadsázku – SEO optimalizace opravdu znamená přeskočit ostatní v pozicích (pořadí) ve vyhledávačích. Proto si prozíravý obchodník rozhodně včas zajistí, aby právě on a jeho firma využívala odborně realizovaný SEO servis a optimalizaci stránek. Díky sofistikovanému systému tzv. zpětných odkazů, analýzy a rozmístění klíčových slov a celého komplexu dalších odborných aktivit Vám rádi přivedeme nové klienty na Váš web!
SEO optimalizace od těch nejlepších
Sehraný tým expertů ze společnosti SEO Expert Vám dokáže optimalizovat Vaše webové stránky, které Vám samozřejmě také dle Vašeho přání vytvoří či zdokonalí tak skvěle, že Vám bude konkurence závidět. A hlavně, přivede na Váš web takové množství nových zákazníků, o kterém by se Vám bez SEO optimalizace ani nesnilo. Kontaktujte nás a my Vám rádi řekneme víc!